Четвер, 09.05.2024, 11:50
Вітаю Вас Гість | RSS

Купський ліцей Сучевенської сільської ради

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Корисні посилання

Головна » 2021 » Жовтень » 18 » Створення безпечного освітнього середовища - важлива складова організації якісного освітнього процесу
20:04
Створення безпечного освітнього середовища - важлива складова організації якісного освітнього процесу

Відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 30.11.2011р. № 1209 «Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері профілактики правопорушень на період до 2016 року», на виконання наказу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 03.08.2012р. №888 «Про затвердження Плану заходів Міністерства освіти і науки, молоді та спорту щодо профілактики правопорушень серед дітей та учнівської молоді», з метою виконання в закладі державної політики у сфері профілактики правопорушень серед учнівської молоді, на виконання Плану щодо профілактики правопорушень серед учнів закладу на на 2021-2022 н.р, а також в ідповідно до рекомендацій  Міністерства освіти і науки України щодо застосування норм Закону України від 19 січня 2019 року «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії  булінгу (цькуванню)» від 18.12.2018 №2657- VІІІ, з метою створення безпечного освітнього середовища в закладі та на виконання Плану заходів по Купському НВК щодо запровадження  комплексного підходу у сфері запобігання та протидії  проявам булінгу протягом вересня місяця в Купському НВК було проведено ряд запланованих заходів, зокрема:

  • ЗВР Л.Г. Олар ознайомила педагогічних працівників з листом МОН України 29.01.2019р. № 1/11-881 «Рекомендації для закладів освіти щодо застосування норм Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії боулінгу (цькуванню)» від 18 грудня 2018р. № 2657 - VIII.;
  • ЗВР Л.Г. Олар та вчителем інформатики І.В. Плеваном на шкільному вебсайті було розміщено наступну інформацію:
  1. Правила поведінки здобувачів освіти в закладі освіти.
  2. Плану заходів закладу освіти, спрямованих на запобігання та протидію булінгу.
  3. Процедуру подання учасниками освітнього процесу заяв про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти (форма заяви, примірний зміст, терміни та процедуру розгляду);
  4. Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу
  5. Права та обов’язки учасників освітнього процесу
  6. Буклет «Стоп,булінг!»
  7. Зразок заяви про факт булінгу,   та ряд іншої   актуальної інформації.
  • Адміністрацією НВК здійснено перевірку приміщень, території закладу освіти  з метою виявити місця, які потенційно можуть бути небезпечними та сприятливими для вчинення булінгу; встановлено у визначених місцях пости чергування вчителів; посилено контрольно-пропускний режим у закладі та спостереження за місцями загального користування (їдальня, коридори, спортивні майданчики подвір’я школи; всіх працівників  закладу  ознайомлено із планом заходів, спрямованих на запобігання та проти дію булінгу; оформлено інформаційні  куточки «Булінг в школі. Як його розпізнати» у кожному класі, а на коридорі школи розміщено інформаційний стенд з актуальною інформацією «Безпечне освітнє середовище»
  • Класні керівники 1-11 класів у відповідності до планів виховної роботи постійно проводять профілактичну роботу щодо створення безпечного освітнього середовища, зокрема протидії правопорушень та булінгу серед учасників освітнього процесу.
  • Великий обсяг роботи у напрямку профілактики правопорушень та булінгу проведено психологом НВК М.Г. Дуган. Так останній тиждень вересня учні 5-11 класів спільно з класними керівниками опрацьовували наступні проблемні питання: 
  • Що думають учні та вчителі про обмеження часу в онлайні, батьківський контроль та користування гаджетами на уроках?
  • Як реагують вчителі на кібербулінг в школі? Кому довірять свою проблему діти у ситуаціях онлайн-цькувань, та чому батькам важливо йти в ногу з часом та бути впевненими користувачами інтернету? 

      Щоб дізнатися відповіді на ці запитання та зрозуміти, чи вдається у шкільному середовищі успішно долати виклики онлайн-загроз, психолог НВК М.Г. Дуган спільно з класними керівниками організували та провели з учнями 5 – 11 класів заняття з елементами тренінгу. "Попередження та протидія кібербулінгу в дитячому середовищі".

Метою даного тренінгу було:

- ознайомити учнів з поняттям «Кібербулінг»; визначити до якого типу належать учні;

- сприяти розвитку пізнавального інтересу; підвищенню творчої активності; розвитку вміння логічно викладати думки, вихованню шанобливого ставлення до чужої думки; культурному та інтелектуальному розвитку учнів;

-  сприяти розвитку самооцінки та самоаналізу, як чинників, що спонукають до самовдосконалення учнів; мотивувати їх поширювати цю інформацію у своєму середовищі.

       Під час проведення заняття дізналися, що учні більш знайомі про булінг, а про кібербулінг знають. Хоча реалії цифрового середовища диктують протилежне: діти мали б отримувати ґрунтовніші знання про онлайн-загрози та інструменти, як захистити себе.

       Під час заняття учні були ознайомлені з поняття кібербулінг, його види та форми. Вони з захопленням активізувалися та активно обговорявали дану проблему. Також було проведено різні вправи на релаксацію, вправи на усвідомлення та зрозуміння проблеми яку ми обговорювали, також на занятті були використані відео-ролики та презентація. Проводячи підсумки проведеного заняття спостерігалося що учні досить активно брали участь в обговорені проблеми та подана інформація буде їм корисна в майбутньому.

 Що таке кібербулінг?

    Кібербулінг – це булінг із застосуванням цифрових технологій. Він може відбуватися в соціальних мережах, платформах обміну повідомленнями (месенджерах), ігрових платформах та мобільних телефонах. Це неодноразова поведінка, спрямована на залякування, провокування гніву чи приниження тих, проти кого він спрямований.

 

Приклади включають:

  • поширення брехні про когось або розміщення фотографій, які компрометують когось, у соціальних мережах;
  • надсилання повідомлень або погроз, які ображають когось або можуть завдати комусь шкоди, через платформи обміну повідомленнями;
  • видання себе за когось іншого/іншу і надсилання повідомлень іншим людям від його/її імені.

      Особистий булінг та кібербулінг часто пов’язані між собою. Але кібербулінг залишає цифровий слід – записи, який може слугувати доказами, що дозволять зупинити цькування.

 

 

 

                                                           М.Г. Дуган - практичний психолог, Л.Г. Олар- ЗВР

Переглядів: 199 | Додав: olar_lida | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Поточний час
Пошук
Календар
«  Жовтень 2021  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Архів записів