Меню сайту
Статистика
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0 |
Поради психологаІноді кібербулінг завдає більше шкоди, ніж побиття Через соціальні мережі та спільноти в інтернеті поширення будь-якої інформації відбувається блискавично. Один клік – і принизливі фото, відео, пародійні зображення, чутки сягають величезної кількості адресатів. Кіберагрессори можуть цілодобово залякувати своїх жертв, створюючи в них ілюзію повного контролю їхнього життя і поведінки. Для кіберагрессора не обов’язково мати фізичну силу, авторитет і вплив на однолітків, щоб відчувати свою перевагу. Через інтернет можливість принизити, образити, тероризувати реалізується тільки за допомогою комп’ютера або мобільного телефону. Потрапивши до інтернету, інформація залишається там надовго та може з’являтись на різних ресурсах. Діти та підлітки часто викладають на своїх сторінках в соцмережах особисто інформацію, яка може бути використана агресором в цілях залякування. Та, на жаль, ще далеко не всі батьки знають про кібербулінг і методи захисту від нього. Менше 25% батьків вводять хоч якісь обмеження на користування інтернетом для своєї дитини, при цьому близько 70% дітей щодня заходять в інтернет, а 10% – страждають на виражену інтернет-залежність. Практичний психолог Дуган М. Г.
Як проявляється кібербулінг?
Ознаки того, що дитина, можливо, піддається нападам і цькуванню онлайн Будьте уважні, якщо ваша дитина:
Що робити, якщо дитина вже зіткнулась з кібербулінгом? ВАЖЛИВО! Дітям і без того часто страшно або соромно розповісти дорослим про ситуації, які сталися з ними. Адже раптом сваритимуть? Раптом розчаруються? Раптом не пробачать? Через такі ситуації кібербулінг може вилитися в відвертий шантаж. Адже зловмисник знає: дитина змушена буде робити все, аби батьки / школа / інші люди нічого не дізналися. Кроки щодо захисту від кібербулінгу
Якщо ваша дитина сама займається кібербулінгом Не потрібно забувати, що вашу дитина може бути не лише жертвою, але й агресором. Обов’язково розглядайте кожну ситуацію з двох сторін. Адже навіть добра і тиха дитина може одного разу виявитися на стороні тих, хто знущається над іншими. Причин тому може бути багато: від невпевненості в собі та самоствердження за рахунок приниження інших до бажання виділитися або «здаватися крутим». Майже всі батьки дітей-агресорів стверджують, що їх дитина ніколи б так не вчинила. Донесіть до дитині, що не можна ображати інших людей, обговорювати і критикувати їх зовнішність, колір шкіри, вагу, релігію, родину або стосунки. Не можна писати образливі речі, бажати поганого, знущатися, сміятися над кимось. Поясніть, що не можна писати погані речі і принижувати навіть незнайому людину. Навіть якщо вона ніколи не побачить тебе у реальності. Поговоріть про почуття і про те, як така поведінка може глибоко поранити іншу людину. Пам’ятайте, що навіть у цьому випадку дитину краще не сварити. Спочатку опануйте свої емоції! Наступні кроки:
Дії батьків при кібербулінгу: Повідомлення образливого характеру можуть поширюватись анонімно і швидко, що призводить до цілодобового кіберзалякування, тому спочатку встановіть домашні правила користування Інтернетом. Домовтеся з дитиною про тимчасові обмеження, що відповідають її віку. Будьте обізнаними щодо популярних і потенційно образливих сайтів, додатків і цифрових пристроїв, перш ніж ваша дитина почне використовувати їх. Дайте дитині знати, що ви маєте намір відстежувати її діяльність в Інтернеті. Скажіть їй про те, що коли вона піддається кіберзалякуванню, то не повинна втягуватись, реагувати або провокувати кривдника. Замість цього їй необхідно повідомити про все вам, щоб ви змогли роздрукувати провокаційні повідомлення, включаючи дати та час їх отримання. Повідомте про це у школу та Інтернет-провайдера. Якщо кіберзалякування загострюється й містить погрози та повідомлення явного сексуального характеру, зверніться до правоохоронних органів. Якщо дитина повідомляє вам, що вона або ще хтось піддається знущанням, булінгу, підтримайте її, похваліть за те, що вона набралася сміливості й розповіла вам про це, зберіть інформацію (при цьому не варто сердитись і звинувачувати саму дитину). Підкресліть різницю між доносом з метою просто завдати комусь неприємностей та відвертою розмовою з дорослою людиною, яка може допомогти. Завжди вживайте заходи проти знущань, булінгу, особливо якщо насильство набуває важкі форми або постійний характер, зв’яжіться з учителем, соціальним педагогом, психологом або директором школи вашої дитини, щоб контролювати ситуацію доти, доки вона не припиниться.
Практичний психолог Дуган М. Г.
Профілактики правопорушень та протиправної поведінки серед неповнолітніх учнів Формування людини, як відомо, починається з дитинства. В молоді роки закладається основа не тільки відповідних знань, але й норм поведінки, звичок, потреб особи. Виховання молодого покоління - це виховання майбутнього кожної держави, і майбутнє залежить не тільки від рівня професійної підготовки цього покоління, але й від його моральних якостей. Сьогодні надто актуальною виступає проблема зростання правопорушень серед молоді. Профілактика правопорушень неповнолітніх є передусім проблемою педагогічною, бо вона пов’язана з вирішенням певного кола виховних завдань. Тому в цій справі особливе місце має зайняти рання профілактика, яка має розпочинатися вже з дитячого садка й початкових класів школи, коли закладаються основи характеру, ставлення до оточуючих, поведінки в побуті. Профілактика правопорушень серед молоді – це сукупність державних і громадських заходів, спрямованих на нейтралізацію причин та умов правопорушень і злочинності. Складовими цієї важливої справи є формування у підлітків правильних потреб та інтересів, підвищення їх правосвідомості. Досвід показує, що увага до цього питання невипадкова, адже статистика свідчить, що кількість злочинів та протиправних дій, які були вчиненні неповнолітніми постійно зростає. При визначенні типології учня-правопорушника, покладено вивчення комплексу ознак, які відображають: особливості середовища, в якому формувалася особа правопорушника; особливості його духовного світу (відхилення у сфері потреб, інтересів, звичок); моральне обличчя; ставлення до провідної діяльності; статус у класному колективі; роль, виконувана у групі з протиправною спрямованістю; взаємозв’язок внутрішньої готовності і зовнішніх можливостей при виборі протиправної поведінки; ставлення до вчиненого правопорушення. З метою вивчення думки учнів з приводу розповсюдженості негативних явищ та шляхів їх подолання, виявлення протиправної поведінки неповнолітніх в Купському НВК в березні проводилося анонімне опитування за анкетою «Молодь і протиправна поведінка». Опитування проводилося серед учнів 8 – 9 – 10 – 11 класів. Всього взяло участь 59 учнів. Деякі питання й відповіді які охоплювала анкета:
Висновки: при обробці результатів анонімних анкет було виявлено, що діти обізнані про наслідки при скоєні правопорушення і усвідомлюють те, що є добре і те що є погано. Отже, дослідження показало, що профілактична робота психолога, класних керівників, заступника по виховній роботі дає позитивні результати. Виходячи з результатів моніторингу даного дослідження рекомендується: ВЧИТЕЛЯМ:
БАТЬКАМ :
ПСИХОЛОГУ:
Корекційна робота планується проводитись з учнями з 8 по11 класу за темою: «Програма психологічного супроводу формування сфери ціннісних орієнтацій підлітків». Дана програма, опираючись на актуалізацію проблем школярів сприяє формуванню адекватності світосприйняття у дітей, через усвідомлення, розширення знань. За допомогою психологічних ігор виникає можливість коригування особистості школярів. Мета: формування сфери ціннісних орієнтацій учнів. Завдання: 1.Актуалізувати ціннісні орієнтації учнів на рівні свідомості. 2.Ознайомлювати школярів з нормами моралі та етики методом створення проблемних ситуацій. 3.Розвивати адекватність світосприйняття Форма проведення: тренінгові заняття Очікуваний результат:
Також, шкільним психологом проводиться значна профілактична робота з неповнолітніми, схильними до правопорушень. Це, зокрема: -Консиліумах, психолого-педагогічних семінарах з рекомендаціями та порадами після висновків досліджень.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||