Четвер, 28.03.2024, 18:21
Вітаю Вас Гість | RSS

Купський ліцей Сучевенської сільської ради

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Корисні посилання

Педагогічний калейдоскоп

Методична робота в нашому дитячому садочку – це комплексний процес, у ході якого здійснюється практичне навчання педагогічних працівників ефективним формам і методам роботи з дітьми. Методична робота з педагогічними кадрами проводиться на високому рівні, використовуються різноманітні форми роботи з вихователями з метою підвищення їх педагогічної майстерності.
  Правило кожного педагога — з перших хвилин перебування дитини в дошкільному закладі оточити її увагою, теплом, цінувати її уподобання, прагнення. В основі педпроцесу – особистісно-орієнтована модель. Впровадження в практику програми виховання і навчання дітей від двох до семи років "Дитина" створює простір для розвитку індивідуальних здібностей, інтересів дитини. Увага і повага до дитини, турбота про її розвиток. здібності, особистісні якості, нахили – найважливіше у роботі нашого дошкільного закладу.
   Наш садок – це дім, у якому на всіх дітей чекають не лише друзі, вихователі, а й веселі ігри, забави, цікаві екскурсії та чарівний світ казки. У нас діти вчаться гратися спільними іграшками, радіти кожному дню, зустрічати одне одного привітно, жити у злагоді, добрі, взаємопорозумінні.
   Перебування в нашому садочку допомагає дітям звикнути до нових обставин, дає їм можливість відчути себе особистістю, частинкою маленького колективу, навчитися співпрацювати з іншими дітьми, що в майбутньому допоможе їм без особливих психологічних проблем посісти належне місце у школі, а далі і в житті.
   І не треба хвилюватися, що заняття в дитячому садку зроблять безтурботне дитинство не таким вже й безтурботним. Навпаки! Це відкриє дитині двері в країну Знань, зробить навчання цікавою і захоплюючою справою, яка ніколи не набридне, бо усі організовані форми роботи з дітьми - інтегровані, тобто взаемопов'язані та взаємопроникні.

ЗАВДАННЯ МЕТОДИЧНОЇ СЛУЖБИ:
● організація роботи щодо впровадження програми виховання і навчання дітей від двох до семи років "Дитина" і парціальних за вибором програм;
● розробка рекомендацій по створенню предметно - ігрового середовища за всіма видами дитячої дільності;
● узагальнення перспективного досвіду педагогів;
● надання методичної допомоги працівникам дошкільного закладу.






«Я не боюсь ще і ще раз повторити:
 турбота про здоров’я – це найважливіша 
праця вихователя».
/ В.О. Сухомлинський /
 
Одним із пріоритетних напрямків освітнього процесу в дошкільному навчальному закладі залишається фізичне виховання дітей. Воно спрямовує на охорону і зміцнення здоров’я дітей, підвищення опірності і захисних сил дитячого організму, поліпшення його працездатності, своєчасне формування у малюків життєво важливих умінь і навичок, розвиток фізичних якостей і забезпечення належного рівня фізичної підготовленості й фізичної культури взагалі.
У невеликому селі Купка, Глибоцького  району, вже 20 років працює дошкільний навчальний заклад, де виховуються найменші жителі села. 

 

Весь колектив закладу спільно з батьками в комплексі вирішує головне завдання виховання гармонійно розвиненої особистості.
Досягнення цього завдання здійснюється двома основними напрямками: розвиток вроджених задатків і творчих здібностей та фізичне виховання дітей. 
Я особисто загорілась бажанням привчати малюків до здорового способу життя та акцент в своїй роботі поклала на фізичне виховання малюків. 
Реалізуючи завдання з фізичного виховання керуюсь Законами України « Про фізичну культуру і спорт» від 24.12.1993 р. № 3808 – XII (із змінами і доповненнями); « Про дошкільну освіту» від 17.07.2001 р. № 2628 – ІII (із змінами); наказом Міністерства освіти  і науки України « Про систему організації фізкультурно-оздоровчої та спортивної роботи в дошкільних, загальноосвітніх, професійно-технічних та позашкільних закладах»; методичним листом Міністерства освіти і науки України «Організація і зміст навчально-виховного процесу в дошкільних навчальних закладах» від 06.06.2005 р. № 1/9 – 306; Положення про організацію фізичного виховання і масового спорту в дошкільних, загальноосвітніх і професійно-технічних закладах України, затверджених наказом МОН України від 02.08.2005 р. №458; інструктивно - методичні рекомендації щодо організації фізкультурно-оздоровчої роботи в ДНЗ.
Завдання і зміст фізичного виховання в закладі визначаються вимогами Базового компонента дошкільної освіти в Україні, чинними програмами розвитку навчання і виховання дітей дошкільного віку. 
Головна умова повноцінного фізичного виховання дітей – створення умов для занять фізкультурою і спортом. Тому у нашому дошкільному закладі ми обладнали спортивний майданчик, який по розміром є найбільший серед фізкультурних майданчиків дошкільних навчальних закладів району (70*40 м).
В наявності : 
- Яма з піском для стрибків 2*5 м, глибина  30 см. Вона закріплена дашками на рівні поверхні майданчика. Є доріжка для розбігу на 12м.
- Для вправ з рівноваги є бум (поперечний розріз 15*15см, висота 30 см, довжина 5м.
- Парканчик з пеньків – діаметр 25-30см. Висота 30см, для бігу, ходьби змійкою.
- Автомобільні покришки для переступання бочка для підлізання.
- Для метання в ціль та ігор з м’ячем – ігрова стінка (висота 1,8м).
- Драбини для вправ з лазіння та перелітання висота 2,2м.
- Бігова доріжка.
Окрім приладів для вправленнях в основних рухах, також розміщені майданчики для гри у волейбол, баскетбол, футбол.
Таке планування майданчика дає змогу провести ранкову гімнастику, заняття, рухливі ігри та вправи спортивного характеру (волейбол, баскетбол, футбол, городки), спортивні розваги та фізкультурні свята. Є всі умови для самостійної рухової діяльності дітей.  У групових кімнатах – куточки здоров’я, а у фізкультурному залі – необхідне стандартне і нестандартне обладнання – все це робить перебування дітей у садочку цікавим, змістовним та радісним.
 









 Щоденно проводячи ранкову гімнастику ретельно підбираю, а дуже часто самостійно продумую цікаві комплекси ранкової гімнастики, які виконуються під музичний супровід, що сприяє підвищенню настрою дітей на цілий день. Підібрана музична фонотека дає змогу дітям повніше передавати образи, які вони відтворюють в рухах. Ранкова гімнастка проведена під музику  перетворюється на комплекс вправ з аеробіки.
Старанно готуюсь до щоденних занять з фізичного виховання згідно з розкладом, програмових вимог.
 
Заняття з фізичної культури є визначаючими в процесі систематичного, послідовного формування, закріплення і вдосконалення основних рухових умінь і навичок дітей тому, використовую у роботі « Театр фізичного виховання і оздоровлення дошкільнят» за системою М. М. Єфименка. Проводячи заняття за цією системою дотримуюсь такого критерію – починати будь-яку рухову діяльність дітей із лежачих, поступовою вертикуляцією поз і ритмів руху до ходіння, повзання, бігу стрибків. Кожне заняття перетворюється у театральне дійство, спектакль де педагог є джерелом, діти – актори, зал – сцена, вправи – ролі. Працюю за принципом : « Граючи – оздоровлювати; граючи – виховувати; граючи – розвивати; граючи – навчати». Кожному заняттю і кожній вправі даю назву, взяту з ретельного життя, зрозумілу дошкільнят. Це, зокрема, назви предметів: «Візки», «Човники», «Насоси»;  тварин і птахів: «Крокодили», «Ведмежата», «Тигренята», «Мавпочки», «Жучки», «Чайки», «Лелеки»; географічні терміни: «Хвилі», «Бархани», «Джунглі», «Хащі»; назви професій: «Пожежники», «Водії», «Будівельники», «Прикордонники». 

 
Діти швидко входять у пропонований образ і, сприймаючи його, старанніше виконують рухи, проявляють волю, терплять утому. При цьому вони ще й отримують велику емоційну насолоду.
Недалеко ДНЗ  протікає річка Сірет. Біг до річки, вправи біля неї, дихальна гімнастика заряджають дітей позитивною енергією. В практику роботи впроваджую нетрадиційні види загартування дітей, так як аромотерапія. У спальнях біля подушок кладу мішечки з лікарськими рослинами , які змінюються відповідно до пір року з профілактичною метою, полощемо горло відварами трав і содо-сольовим розчином почергово, після сну практикуємо ходьбу босоніж по йодо-сольовій доріжці. 
 Проводячи щоденну роботу по фізичній культурі можу відмітити, що дошкільники з цікавістю займаються фізичними вправами, люблять рухатися, грати в рухливі ігри, знають використовувати фізкультурне обладнання, легко бігають, стрибають, кидають м’яч. Малі навчилися дбати про своє здоров’я, знають, як застерегтися від хвороб, усвідомлюють, від чого залежать уміння швидко бігати, легко й красиво ходити, бути стрункими, витривалими, терплячими. Дошкільнята навчилися робити місток, стійку, перекидання, залюбки займаються на всіх гімнастичних спорудах: упевнено лазять по канату, гімнастичній драбині, роблять перекидання, стійку вниз головою, куток, жабку, утримують рівновагу, при ходінні по лаві, колоді, лазять по гімнастичній стінці, знають найпростіші прийоми загартування, вміють під наглядом дорослого здійснювати їх. 
 
Розробила програму роботи гуртка «Здоров’ячок – веселун», комплекси загально розвиваючих вправ, фізкультхвилинки з віршованим супроводом. Беручи участь у гуртковій роботі діти стали більш активніші, спритніші. У них розвинута уява, витримка, вміння орієнтуватися у просторі, виробили правильну поставу, зникла схильність до нерухомості, швидка стомлюваність. Під час засідань часто використовую психогімнастику, різні види масажу, нетрадиційні види оздоровлення.
 





Велику увагу приділяю проведенню фізкультурних свят починаючи з середньої групи, два – три раза на рік. .
Напередодні свята 13 вересня «День фізичної культури і спорту» у закладі, провели спортивні змагання між групами ДНЗ.


 


 



Підбили підсумки змагання, обговорили результати і створили команду, яка взяла участь у «Веселих стартах» . Такій захід був проведений за участю шкільної та дошкільної команд з метою організації перспективності та забезпечення наступності в роботі ДНЗ і школи з фізичного виховання. Найцінніше – це те, що наші малюки йдуть до школи, загартованими, фізично розвиненими. 
 
 Один раз на місяць (переважно у другій половині дня) проводжу фізкультурні розваги. Місцем проведення є фізкультурна (музична) зала, групова кімната, фізкультурний чи ігровий майданчик цієї групи, лісова галявина, береги річки.
Проводячи роботу з фізичного виховання тісно співпрацьовую з батьками. Щорічно організовую свято « Тато, мама, я – спортивна сім’я », де між собою змагаються діти, батьки, а також є спільні змагання: біг у мішках, естафети, прорізання в обруч, перетягування канату, піднімання вантажу та інше. Співпереживання на таких змаганнях дуже зближують батьків і дітей. 
Для активізації рухового режиму, як варіант фізкультурних занять на прогулянках один раз на тиждень організовую дитячий туризм у формі прогулянок – походів за межі дошкільного закладу: до лісу, поля, лугу, річки, шкільного парку. Основна мета цих прогулянок-походів – оздоровлення дітей, запобігання гіподинамії, вдосконалення рухових навичок у природних умовах та розвиток фізичної витривалості. 
Основний показник моєї роботи – фізично розвинені, загартовані, активні діти.


















Поточний час
Пошук
Календар
«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Архів записів